Automobilio patikra žiemos sezonui pasibaigus

auto patikraSenolių išmintis byloja: roges ruošk vasarą, vežimą žiemą. Šiais laikais tokį priežodį galime pritaikyti tik iš dalies, nes turime vieną universalią važiavimo priemonę, skirtą važinėti visais metų laikais. Bet kiekvienas įgudęs vairuotojas žino, kad automobilį reikia paruošti ne tik prieš žiemos sezoną, bet ir jam pasibaigus.

Po žiemos sezono specialistai rekomenduoja patikrinti stabdžių sistemas, nes pakitus važiavimo sąlygoms, daugelis nejučia spusteli greičio pedalus. Taigi, dažniausi stabdžių gedimai būna šie: stabdymo netolygumas, stabdžių skysčio ištekėjimas, lengvai arba sunkiai spaudžiamas stabdžių pedalas, per didelis laisvosios eigos atsiradimas, vieno ar visų automobilio ratų nesustabdymas. Pagrindinė iš gedimo priežasčių būna stabdžių skysčio sumažėjimas. Atėjus pavasariui rekomenduojama patikrinti stabdžius, jų vamzdelius, ar nesimato skysčio pratekėjimo, bei diskus ar būgnus. Vairuotojas turėtų atkreipti dėmesį į stabdžių skleidžiamą triukšmą, cypimą ir ar nejuntamos tam tikros vibracijos stabdant.

Atėjus pavasariui daugelis susiduria su važiuoklės remontu. Važiuoklės paskirtis yra perduoti automobilio sunkio jėgą kelio paviršiui ir ratų sukamąjį judesį pakeisti automobilio slenkamuoju judesiu. Važiuoklę sudaro automobilio rėmas, priekinis ir užpakalinis tiltai, pakaba (ji sudaryta iš įvairių įtaisų) ir ratai. Važiuoklės gedimai atsiranda dėl ledo, ant kelio beriamos druskos, padaugėjusių duobių ir kitų nelygumų. Dažniausiai važiuoklės sistemoje genda amortizatoriai, traukės, šarnyrai ir kitos dalys. Taigi pasibaigus žiemos sezonui vertėtų atkreipti dėmesį į važiuoklės būklę, nes kiekvienas jos gedimas sukelia papildomus automobilio gedimus. Važiuoklės gedimas atpažįstamas iš įvairių skleidžiamų garsų, tokių kaip: braškėjimas, ūžesys ar cypimas, taip pat pablogėja automobilio manevringumas važiuojant posūkiuose bei atliekant lenkimo manevrą.

Verta žinoti, kad po žiemos vienas iš dažnesnių automobilių gedimų yra amortizatoriai. Amortizatoriai sumažina vibraciją, neleidžia automobiliui kristi į kelių duobes bei šokinėti važiuojant nelygiu paviršiumi. Amortizatorių veikimas paremtas alyvos pasipriešinimu. Važiuojant prastais keliais ar dideliais greičiais, amortizatoriuose esanti alyva ilgainiui ima putoti, o žiemos sezonu amortizatorių alyva sutirštėja, padidėja apkrova amortizatoriui, todėl pablogėja ratų sukibimas su keliu. Jeigu automobilyje yra bloga apsauga, į amortizatorių gali pratekėti vanduo ir ten susidaryti ledas. Taigi, jei pravažiavus nelygumus, automobilis dar ilgai siūbuoja, tai ženklas, kad laikas tikrinti amortizatorius.

Automobilio šarnyrai genda dėl žiemos šalčių, druskų bei duobėtų kelių. Po apsauginėmis gumelėmis patekę nešvarumai ardo šarnyrinius sujungimus, sukelia dylimą, atsiranda laisvumas. Ima judėti šarnyrai, vairo traukės antgaliai, stabilizatoriaus traukės. Stipriai klibantis šarnyras gali išsinerti ir atpalaiduoti ratą. Šarnyrų gedimai dėvi ir kitas važiuoklės dalis bei detales.

Taigi, pasibaigus žiemos sezonui vairuotojai keičia ne tik padangas, bet tikrina automobilius ir ruošiasi šiltajam sezonui.